torsdag 8. mai 2008

So You Think You Can Dance Scandinavia


Mens andre ser på fotball eller gleder seg til volleyball sesongen, er jeg mer opptatt av dans. Derfor er det naturlig at jeg nevner programmet So You Think You Can Dance Scandinavia.

Danseprogrammet So You Think You Can Dance Scandinavia er et program som lokker fram rytmene i deg. Siden jeg synes det er fenomenalt gjøy å danse elsker jeg å se nye trinn eller triks jeg ikke har sett før. Til nå har programmet kommet til live opptredener, hvor vi får se den spektakulere dansingen med kostyme og innøvd koreografi. I begynnelsen startet nemlig programmet med auditon i Oslo, Stockholm og København. Derfra kunne de finne de best alsidige danseren i Skandinavia. Hver uke ved live opptredene ryker to finalister ut. Publikum bestemmer hvem som går videre ved å stemme, mens det faktisk er dommerne som åvgjør hvem som må gå til slutt. De som fikk dårligst stemmer fra publikum må nemlig danse solo slik at dommerne kan avgjøre hvem som får bli og hvem som må takke for seg.

Dans i seg selv er bevegelse etter hvordan du oppfater musikken, og i tillegg til eksepsjonell teknikk må danserene også være gode nok til å frembringe følelser med dansen sin. Derfor er So You Think You Can Dance Scandinavia programmet og sporten for meg.


Link til programmet:

Ingen kommentarer: